FacebookYouTubeEmail

ברוקולי

מקור המלה “ברוקולי” במילה הלטינית “ברקיום” (brachium) ולאחר מכן המלה האיטלקית “ברוקולו” (broccolo), פירושן זרוע או ענף. השם משקף את צורת הצמח שמסתעף כמו עץ

הברוקולי הוא מאכל בעל ערך תזונתי גבוה, ותועלת בריאותית מגוונת לגוף. לדוגמה, בעוד שברוקולי מכיל רק 43 קלוריות למנה של כוס אחת, הוא מכיל 205.7% של הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C, כ-90 מיליגרם למאה גרם. להשוואה, בתפוזים יש 50 מ”ג ל-100 גרם, בתרד 30, בעגבניות 10, ובתפוחים 6.

בנוסף, 100 גרם ברוקולי מכיל כ-45% מכמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין A, וכמויות גדולות של מרכיבי מזון חיוניים אחרים, כמו סידן, חומצה פולית, סיבים תזונתיים, מנגן, חומצת האמינו טריפטופן, אשלגן, וויטמין B6.

כמו כן מיוחסת לברוקולי יכולת למניעת מחלות רבות. מחקרים רבים מצאו כי צריכת ברוקולי מסייעת במניעת סרטן. בדומה לצמחים אחרים במשפחתו, ברוקולי מכיל כימיקלים המסוגלים למנוע סרטן ולבלום התפשטות או התפתחות גידולים.

ברוקולי הוא מאכל בעל תועלת רבה לבריאות הלב. צריכת הצמח מסייעת לחיזוק מערכות ההגנה בגוף ובכך למנוע מחלות לב ולהפחית את נזקיהן. מרכיבים מסוימים בברוקולי מסוגלים לסייע בתיקון תאי עור שניזוקו על ידי השמש, ולכן במניעת סרטן העור. לברוקולי יש תועלות רבות למערכת העצמות בזכות הריכוז הגדול של ויטמין C וסידן. עם זאת, הברוקולי אינו מכיל כמויות גדולות של סוכר ושומן המצויים במאכלים מחזקי עצמות אחרים כמו תפוזים וחלב. לברוקולי יש יתרונות במניעת קטרקט, דלקת מפרקים, מומים מולדים, וכיבים (פצעים פתוחים ברקמות שונות בגוף).

אנו בחסה זה זנזורי מגדלים ברוקולי לשוק הסיטונאי ולחברות אריזה.

הרכב תזונתי של ברוקולי, חי ל 100 גרם.

אנרגייה פחמימות חלבונים שומן כולל סידן
34 קלוריות 4 גרם 3 גרם 0 גרם 47 מ"ג
חומצה אלפא לינולנית ברזל פולאט (B9) ויטמין A ויטמין C
0.0 גרם 0.7 מ"ג 63 מק"ג 0 מק"ג 89 מ"ג
ויטמין E תיאמין (B1) ריבופלבין (B2) ויטמין B6 מגנזיום
1 מ"ג 0.1 מ"ג 0.1 מ"ג 0.2 מ"ג 21 מ"ג
זרחן אבץ נתרן אשלגן חומצה לינולאית
66 מ"ג 0 מ"ג 33 מ"ג 316 מ"ג 0.0 גרם
סך סיבים תזונתיים שומן רווי כולסטרול . .
2.6 גרם 0 גרם 0 מ"ג