האיכר זנזורי

מבט על הגידולים החקלאיים

לחקלאות יש תפקיד חיוני בשמירה על אוכלוסיית העולם, ובתחום זה, גידולים מסוימים הופיעו כמרכיבים בסיסיים. חסה, ברוקולי וכרוב הם שלושה גידולים חקלאיים שמשכו את תשומת לבם של חקלאים, שפים ואנשים בעלי מודעות לבריאות ברחבי העולם. במאמר זה נתעמק בעולם המרתק של הירקות המגוונים והמזינים הללו, ונחקור את מקורם, טכניקות הגידול והיתרונות הבריאותיים שלהם.

חסה, בן למשפחת ה-Asteraceae, היא ירק ירוק עלים הידוע במרקם הפריך ובטעמו המרענן. מקורו במצרים העתיקה ומאז הפך לאחד הירוקים הסלטים הפופולריים ביותר בעולם. חסה מגיעה בסוגים שונים, כולל רומיין, אייסברג, חמאה ועלים רופפים, כל אחד מציע טעמים ופרופילים תזונתיים שונים.

חסה משגשגת במזג אוויר קריר ודורשת אדמה מנוקזת היטב ועשירה בחומר אורגני. בדרך כלל מגדלים אותו מזרעים, ובהתאם לסוג ניתן לזריעה ישירה או להשתלה. הצמחים דורשים לחות עקבית ונהנים מדישון קבוע. חסה ידועה בצמיחתה המהירה יחסית, עם זנים מסוימים שמוכנים לקטיף תוך 30 יום בלבד.

חסה לא רק דלה בקלוריות אלא גם עמוסה בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. זהו מקור מצוין לויטמין K, ויטמין A וויטמין C. בנוסף, הוא מכיל נוגדי חמצון המקדמים את בריאות העיניים ומפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וסרטן. הכללת חסה בתזונה יכולה גם לתרום ללחות, מכיוון שיש לה תכולת מים גבוהה.

ברוקולי, בן למשפחת Brassicaceae, הוא ירק ממשפחת המצליבים הידוע בפרחיו הירוקים התוססים וביתרונות הבריאותיים הרבים שלו. הירק הזה מקורו באיטליה וצבר פופולריות עצומה ברחבי העולם בשל ערכו התזונתי והרבגוניות שלו בבישול.

הברוקולי משגשג באקלים קריר ודורש אדמה מנוקזת היטב. הוא גדל בדרך כלל מזרעים, ישירות באדמה או מושתל כשתילים. צמחי ברוקולי מעדיפים חשיפה מלאה לשמש ולחות עקבית. בדרך כלל לוקח להם בערך 70 עד 100 ימים להגיע לבגרות, כאשר הפרחים נקצרים לפני שהם מתחילים להיפתח.

ברוקולי הוא מעצמה תזונתית, עשיר בויטמינים A, C ו-K, כמו גם חומצה פולית, אשלגן וסיבים תזונתיים. הוא מכיל גם תרכובות הנקראות גלוקוזינולטים, אשר נקשרו להשפעות פוטנציאליות למניעת סרטן. צריכה קבועה של ברוקולי נקשרה לשיפור בריאות הלב, הפחתת דלקת ועיכול משופר. יתרה מכך, תכולת הסיבים שלו מסייעת בשמירה על משקל תקין וקידום סדירות העיכול.

כרוב, בן למשפחת Brassicaceae, הוא ירק עלים רב תכליתי עם היסטוריה ארוכה של גידול. ניתן לייחס את מקורותיו לאזור הים התיכון, וכיום הוא מעובד ברחבי העולם בצורות שונות, כולל כרוב ירוק, כרוב אדום וכרוב סבוי.

כרוב הוא גידול העונה הקרירה, המשגשג באדמה מנוקזת היטב עם pH בין 6.0 ל-6.8. ניתן לגדל אותו מזרעים או להשתיל אותו כשתילים, כאשר טווחי טמפרטורות אופטימליים משתנים בהתאם לסוג הכרוב. צמחים אלה דורשים לחות עקבית, במיוחד בשלב יצירת הראש. הקציר מתרחש בדרך כלל כאשר הראש הגיע לגודל ולצפיפות הרצויים.

כרוב הוא ירק צפוף בחומרי תזונה, דל קלוריות ועשיר בויטמינים C ו-K. הוא מכיל גם נוגדי חמצון ותרכובות בעלות תכונות אנטי דלקתיות. צריכה קבועה של כרוב נקשרה לשיפור העיכול, מופחתת הסיכון למחלות לב והשפעות פוטנציאליות למניעת סרטן. כרוב מותסס, כגון כרוב כבוש וקימצ'י, מציע יתרונות פרוביוטיים נוספים לבריאות המעיים.

כל הפריטים האלו ועוד אנחנו מגדלים במשק זנזורי , לעוד פרטים אתם יכולים לצור קשר איתנו
כתב:עידן אלון

הגידולים שלנו

במבצע 4 ב-10 ₪

חסה ערבית – לא ארוז

3.00ליחידה
במבצע 4 ב-10 ₪

חסה עגולה – לא ארוז

3.00ליחידה
מבצע ברוקולי זה זנזורי בתפזורת

ברוקולי תפזורת

0.99 ל-100 גרם
5.94